Young Palestinian prisoner Hasan Turabi, 22 year old dies in Israeli jail due to medical negligence

Ma’an News Agency |  05/11/2013 08:36

NABLUS (Ma’an) – Palestinian prisoner Hasan Turabi, 22, from a Nablus-area village died Tuesday morning at Afula Medical Center in northern Israel, according to local Palestinian sources.

Sources from the village of Sarra in the northern West Bank told Ma’an that the Israeli prison service officially notified Turabi’s family of his death.

Turabi, according to lawyer Hiba Masalha of the Palestinian ministry of prisoners affairs, was suffering from leukemia. She warned recently that he was in real danger after a blood vessel burst.

She added that Turabi was vomiting blood and was moved to the intensive care unit where medics found that he had blood clots in the neck, the chest and the abdomen.

Israeli forces had transferred Turabi from Megiddo prison to Afula Medical Center for medical treatment.

QudsNet Reports

استشهاد الأسير الشاب حسن الترابي في مستشفى العفولة

5 نوفمبر، 2013 | أخبار، أهم العناوين

أعلن صباح اليوم الثلاثاء، عن استشهاد الأسير حسن عبد الحليم الترابي 22 عاماً من قرية صرة في محافظة نابلس في مستشفى العفولة  داخل أراضي فلسطين المحتلة عام 48.

وقالت مصادر محلية في نابلس، إن الترابي وهو في العشرينات من عمره لفظ أنفاسه الأخيرة في المستشفى الذي نقل إليه مؤخرا من معتقله، نتيجة تدهور وضعه الصحي لإصابته بمرض سرطان الدم منذ سنوات.

dab49224_1383629690079989100

الأسير حسن في مستشفى العفولة

وقال مدير نادي الأسير في نابلس رائد عامر ” إن الترابي كان يصارع الموت بسبب الاهمال الطبي الذي لحق به داخل سجون الاحتلال، مشيرا إلى وجود اتصالات تجري الآن لنقله إلى نابلس ليوارى الثرى في مسقط رأسه”.

بدوره، أفاد رئيس نادي الاسير قدورة فارس لـ “صحيفة القدس” ، أن ” ادارة المستشفى الاسرائيلي ابلغت عائلة الترابي باستشهاده اثر مضاعفات خطيرة طرأت على وضعه الصحي خلال الساعات الماضية، واوضح ان الشهيد الترابي كان موجوداً في غرفة للعناية المكثفة في مستشفى العفولة الاسرائيلي بعد نقله في حالة صحية خطيرة يوم 16/10/2011 من سجن مجدو، مطالبا بتحقيق دولي في جرائم الاحتلال المستمرة بحق الاسرى”

وأفاد عيسى قراقع في تصريحات صحفية لـ “وكالة وفا الرسمية”: ” بأن الشهيد الترابي الموقوف في سجن مجدو منذ 10 شهور أصيب بنزيف داخلي نتيجة انفجار في الأوعية الدموية، نقل على إثره من داخل السجن إلى مستشفى العفولة في  السادس عشر من آذار الماضي ، محملا الاحتلال المسؤولية الكاملة عن استشهاده.”


Video Young Shahid Hasan Turabi before his death


Related in Media



Palestine’s Prisoners Pictures
Palestinian Prisoners Special Topic
Palestinian Prisoners Category
The History of Israeli Torture Topic
All posts about Torture Category




Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 46,746 other followers

%d bloggers like this: